Saltar para o conteúdo

Programa Erasmus+: Suporte a candidaturas

A Área Internacional criou este espaço com o objectivo de apoiar os investigadores e docentes do IST na identificação de oportunidades de financiamento e projetos, através do Programa  Erasmus+ (2021-2027). Aqui poderá encontrar notícias sobre às diversas tipologias de financiamento e informações úteis para a elaboração de propostas na sua componente Institucional.

Para mais informações e esclarecimentos adicionais, poderá contactar o NRI.

O Guia do Programa 2021 e o Convite à apresentação de Candidaturas 2021 já foram publicados. Para a comunidade IST destacamos as seguintes tipologias de projectos da Key Action 2 (KA2) :

Sub-Programme Short Description Application Period Key Points
Cooperation Partnerships (CP) The primary goal  is to allow organisations to increase the quality and relevance of their activities, to develop and reinforce their networks of partners, to increase their capacity to operate jointly at transnational level, boosting internationalisation of their activities, and through exchanging or developing new practices and methods as well as sharing and confronting ideas. 20 May at 17:00 (CET) Duration: 12 to 36 months.

Max. grant award: 400 000 EUR for a 3 year project

Min. no. beneficiaries:

3 Programme Countries

Erasmus Mundus Joint Master (EMJM)

(Erasmus Mundus Action – Lot 1)

This action aims at fostering excellence and world-wide internationalisation of higher education institutions via study programmes – at master course level – jointly delivered and jointly recognised by higher education institutions established in Europe, and open to institutions in other countries of the world. 26 May at 17:00 (CET) Duration:

6 academic years, at least 4 intakes

The Max. contribution:

• Institutional costs –  750 Euros/month x DR (master duration) x NRES (enrolled students, up to 100)
  • Student scholarships – 1400 Euros/month x DR  (master duration) x NRS (students with scholarships, up to 60)

Min. no. beneficiaries:

3 full partner HEIs from 3 different countries, of which at least 2 from Programme Countries.

Erasmus Mundus Design Measures (EMDM)

(Erasmus Mundus Action – Lot 2)

EMDM’s  main objective is to encourage the development of new, innovative and highly integrated transnational Master programmes  facilitating the setting-up of new partnerships and/or  thematic areas that are under-represented in Erasmus Mundus.

This new action contributes to the costs of collaboration activities to design and set up joint programmes.

26 May at 17:00 (CET)  Duration:

15 months

The Max. contribution: single lump sum contribution of 55.000 Euros

Min. no. beneficiaries: 1 beneficiary mobilizing a group of at least 3 full partner HEIs from three different countries, of which at least 2 must be Programme Countries.

Para informações de cariz financeiro e administrativo das propostas pode, ainda, visitar a página da Área de Projetos ou contactar o NPI.
close navigation
close Search