Saltar para o conteúdo

Programa Erasmus+: Suporte a candidaturas

A Área Internacional criou este espaço com o objectivo de apoiar os investigadores e docentes do IST na identificação de oportunidades de financiamento e projetos, através do Programa  Erasmus+ (2021-2027). Aqui poderá encontrar notícias sobre às diversas tipologias de financiamento e informações úteis para a elaboração de propostas na sua componente Institucional.

Para mais informações e esclarecimentos adicionais, poderá contactar o NRI.

O Guia do Programa 2022 foi actualizado para a Call 2022 já foi publicado, e haverá mais actualizações no início de Janeiro 2022:

Sub-Programme Short Description Application Period Key Points
Cooperation Partnerships (CP) The primary goal  is to allow organisations to increase the quality and relevance of their activities, to develop and reinforce their networks of partners, to increase their capacity to operate jointly at transnational level, boosting internationalisation of their activities, and through exchanging or developing new practices and methods as well as sharing and confronting ideas. 23 March 2022 at 12:00 (CET) – Open Duration: 12 to 36 months.

Max. grant award: 400 000 EUR for a 3 year project

3 Programme Countries

Erasmus Mundus Joint Master (EMJM)

(Erasmus Mundus Action – Lot 1)

This action aims at fostering excellence and world-wide internationalisation of higher education institutions via study programmes – at master course level – jointly delivered and jointly recognised by higher education institutions established in Europe, and open to institutions in other countries of the world. 16 February 2022 at 17:00 (CET) – Open Duration:

6 academic years, at least 4 intakes

The Max. contribution:

• Institutional costs –  750 Euros/month x DR (master duration) x NRES (enrolled students, up to 100)
  • Student scholarships – 1400 Euros/month x DR  (master duration) x NRS (students with scholarships, up to 60)

Min. no. beneficiaries:

3 full partner HEIs from 3 different countries, of which at least 2 from Programme Countries.

Erasmus Mundus Design Measures (EMDM)

(Erasmus Mundus Action – Lot 2)

EMDM’s  main objective is to encourage the development of new, innovative and highly integrated transnational Master programmes  facilitating the setting-up of new partnerships and/or  thematic areas that are under-represented in Erasmus Mundus.

This new action contributes to the costs of collaboration activities to design and set up joint programmes.

16 February 2022 at 17:00 (CET) – Open  Duration:

15 months

The Max. contribution: single lump sum contribution of 55.000 Euros

Min. no. beneficiaries: 1 beneficiary mobilizing a group of at least 3 full partner HEIs from three different countries, of which at least 2 must be Programme Countries.

Capacity Building in Higher Education (CBHE)

Strand 1

The Capacity-Building in Higher Education (CBHE) action supports international cooperation projects based on multilateral partnerships between organisations active in the field of higher education.

Strand 1. Fostering access to cooperation in higher eduacation have this objectives:
1. Facilitate access to newcomers
2. First step for participating organisations to enhance and increase means to reach out to people with fewer opportunities
3. Reduce the internationalisation gap of HEIs from the same country/region
4. Fostering social inclusion

17 Feb at 17:00 (CET) Duration:

24-36 months

The Max. contribution: 200,000-400,000 EUR

Min. no. beneficiaries:

National projects addressing only one third country not associated to the Erasmus+
programme)

Country participation Min. 1 eligible third country not associated to the programme and,
Min. 2 EU Member states or countries associated to the programme
HEI participation     Min. 1 HEI from each participating EU Member state or third country associated to the programme, and,
Min. 2 HEIs from the participating third country not associated to the programme.

Capacity Building in Higher Education (CBHE)

Strand 2

Strand 2. Partnerships for transformation in higher education have this objectives:
1. Innovation with business involvement to maximize societal impact
2. Modernizing HEIs by promoting reform
3. Introducing practical learning schemes with a link to business
4. Implementation of new learning methods
5. Innovative curricula linked to business
6. Introducing practical learning schemes
7. Reform governance and management at HEIs

17 Feb at 17:00 (CET) Duration:

24-36 months

The Max. contribution: 200,000-400,000 EUR

programme)

Min. 2 EU Member states or countries associated to the programme

Para informações de cariz financeiro e administrativo das propostas pode, ainda, visitar a página da Área de Projetos ou contactar o NPI.
close navigation
close Search